Flaczki z boczniaka 3xbez, SCD

Flaczki z boczniaka 3xbez, ScdTym razem danie dla mnie. Szukałam czegoś bezmięsnego, ale smacznego na kolacje … i bingo. Już kilka razy robiłam flaczki z boczniaka. Tego dania chyba nie da się zepsuć.

Nie wiem skąd mit, że grzyby nie mają żadnych wartości? Może chodzi o te odżywcze, bo tych faktycznie mają niewiele, ale myślenie o nich że są bezwartościowe to błąd. Grzyby zawierają minerały, witaminy, białko przyswajalne w 70% ale także substancje podnoszące naszą odporność, a nawet antynowotworowe. Więcej na ten temat tutaj.

Opisałam to danie jako dozwolone na SCD, aczkolwiek na późniejszym (bodajże 4) etapie.

Tak jak pisałam robiłam to danie już kilkakrotnie i mam kilka przemyśleń. 1. Wiem, że się powtarzam, ale na wywarze z kości smakują o niebo lepiej, aczkolwiek dzisiaj jadłam na wodzie i także dają radę. 2. Grzybów nie gotuj do miękkości bo wtedy stracimy cały efekt „mięsnych” flaków. 3. Grzyby dla niektórych osób mogą być ciężkostrawne. Ja dodaję sporo majeranku do dania i czuję się po nim lekko. 4. Nie przesadzaj z ilością warzyw, bo zamiast flaczków wyjdzie Ci jarzynowa.

Składniki (na 4 porcje):

Linki umieszczone powyżej to tak zwane linki afiliacyjne. Klikając na nie i przechodząc do dowolnego sklepu (przycisk „idź do sklepu”) lub dokonując zakupu z poziomu Ceneo (przycisk „kup teraz”) otrzymam z tego tytułu niewielką prowizję. Nie wpłynie to na cenę jaką Ty zapłacisz za zamówione produkty, a pokaże mi, że doceniasz moje rekomendacje i pracę włożoną w prezentowanie przepisów. Będę Ci bardzo wdzięczna za korzystanie z tych linków.

Przygotowanie:

Boczniaki umyj na sitku pod bieżącą wodą i osusz ręcznikiem papierowym. Pokrój w dość cienkie paski w poprzek blaszek znajdujących się pod kapeluszem.

Cebulę umyj, obierz i pokrój w paski. Zeszklij na patelni z masłem i dodatkiem kurkumy. Na ostatnią minutę dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Jak poczujesz jego aromat dodaj pokrojone boczniaki. Duś na małym ogniu (u mnie 5 na 9) pod przykryciem około 10 minut. Przełóż do garnka lub rondla z grubym dnem.

Dodaj pozostałe warzywa pokrojone w słupki. Dopraw do smaku. Liść laurowy i ziele angielskie możesz włożyć do zaparzacza od herbaty, aby nie trzeba było ich później „łowić”. Dodaj wodę/wywar do poziomu maksymalnie na równi z warzywami.

Na tym etapie możesz dodać przecier pomidorowy. Jak dla mnie i bez tego flaczki z boczniaków są smaczne i aromatyczne.

Natkę pietruszki najlepiej dodać bezpośrednio na talerz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *